Isı Kullanmadan Kıvırcık Saç Nasıl Yapılır?

By Unknown - 04:02



Merhabalar Kızlar.

Düzleştiriciler ve maşalar hayatımıza girdiğinden beri kabul edelim ki saçlarımız bi hayli yıprandı. Bunun üzerine bir de yaz aylarında güneş ve denizin saçlarımıza verdiği zararı hesaba katarsak saçlarımız ne hale geliyor düşünün. Biz her ne kadar kırıklarımızı aldırsak,bakım maskeleri uygulasakta bunlar ısı kullanmaya devam ettiğimiz sürece sürekli başa sarıp tekrar yaşanacak.Bu yüzden birçoğumuz farklı farklı ısısız saç şekillendirme yöntemlerini uygulamalarına geçti. Eğer saçlarınızın sağlığını düşünüyorsanız düzleştirici ya da maşa kullanmayı azaltmalısınız. Ben bu yaz o hataya düştüm saçlarıma çok fazla işlem uyguladım ve  ciddi anlamda saçlarım sağlığını kaybetti. Şu an ev de uyguladığım bakım maskeleri ile yeni yeni toparlanmaya başladı.( Ev de uyguladığım maskelere göz atmak isteyenleriniz olursa buradan MASKE 1 -  MASKE 2 ye ulaşabilirsiniz.)
Ben mecbur kalmadığım sürece artık saçlarıma ısı uygulamamaya dikkat ediyorum.
Bu gün sizlere hiç bir şekilde ısı kullanmadan nasıl kıvırcık saçlara sahip olabiliriz onu anlatacağım.







Malzemeler ; 
                                                                                              *Pipet

Evet bu işlemimiz için bize lazım olacak tek şey bir poşet pipet. Ben saçlarımda kullandığım pipeti marketten aldım. Sizler de bakkallardan ya da büyük marketlerden alabilirsiniz. Eğer saçlarınızı daha kabarık bir kıvırcık yapmak istiyorsanız iki poşet alıp ince ince de sarabilirsiniz. 



UYGULANIŞI ; 



Uygulamaya başlamadan önce saçlar mutlaka nemli olmalı.Ben burada vaktim bol olduğu için saçlarımı yıkadıktan sonra havlu ile kendi haline kurumasını bekledim. Hafif nemli hale geldikten sonra iyice tarayıp parça parça bölüp orta kalınlıkta resimde gördüğünüz şekilde rastgele döndürerek pipete sardım. Sarma işleminden sonra iki yandan iyice ortaya doğru ittirdim. Pipetin kalan boş kısımları ile sıkıca bir düğüm atıp bıraktım.Bu işlemi yaparken saçlarımı uzun süre bu halde bırakacağım için herhangi bir şekillendirici kullanmadım. Eğer sizin vaktiniz kısıtlıysa mesela 1-2 saat içerisinde bu saçlara sahip olmak istiyorsanız. O zaman nemli saçı sarıp üzerine sapitleyici sprey sıktıktan sonra fön makinesi kurutarak ta uygulayabilirsiniz. Sarma işlemi bittikten sonra ben tülbentle saçımı bağlayıp uyudum. 





Ertesi gün saçlarımı açtım. Bir elimle pipetin bir ucundan tutup diğer elimle saçı aşağı doğru iterek tek tek aynı şekilde açtım.Tek tek saç açma işlemim bittikten sonra yukarı da paylaştığım resimde ki gibi bir sonuç aldım.  



*Not ; Saç tutamını kalın,orta, ince kendi zevkinize göre istediğiniz şekilde sarabilirsiniz.Ben saçlarımı orta kalınlıkta sardım yukarıda ki resim de sizlere göstermek için bir tutamı diğerlerinden daha ince bir şekilde sardım. Açtığımda ise daha ince ve sıkı bir kıvırcık elde ettim. Eğer çok daha kabarık ve kısa bir saç istiyorsanız saçı ince şekilde sarmalısınız. 



Ben saçı bu şekilde kullanamayacağım için bukleleri ellerimle ayırarak dalgaları iyice dağıttım.




Sonuç ; 









Biraz daha kabarması için saçlarıma son olarak krepe uyguladım.Isı kullanmadan,saçlarımızı yıpratmadan kıvırcık saçlara çok kolay bir şekilde sahip olabilirsiniz. 

****

Altta ki resimler geçen haftaya ait. Yine aynı işlemli uygulayarak yapmıştım. Yukarıda ki ile tek farkı saçları daha kalın şekilde sarmış olmam. Bakalım nasıl sonuç almışım.





Resimde de görüldüğü gibi daha uzun ve yoğun olmayan kıvırcık bir saç elde ettim.






At kuyruğu şeklinde topladığım da ise bu görüntü ortaya çıktı. Ben bayıldım. :)


Her iki sonuç benim çok ama çok hoşuma gitti. Kıvırcık saçı aslında kendime pek yakıştırmıyorum yüzüm zaten toplu iyice tombul oluyorum. Ne kadar hoşuma gitse de mâlesef kullanamayacağım. 

Sizler bu uygulamayı nasıl buldunuz? 
ve
Isı kullanmadan saçlarınızı nasıl şekillendiriyorsunuz? 
Yorum bırakırsanız çok mutlu olurum.





Hoş kalın,
SEVGİLER.

- Beni Takip Edin  -

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum