Evde Saç Boyama Deneyimim -1

By TUĞBA GÜNGÖR - 10:13

Merhabalarrrr :)

2 hafta önce ani bir kararla saçlarımı boyamaya karar verdim.Bu kararı almamda ki etken Essence'nin Hair Dye Powder'i oldu.Almanya'dan internet üzerinden tanıştığım sevimli mi sevimli bir kız göndermişti bana bu ürünü.Hiç deneme fırsatım olmamıştı ve bir ay önce gece gece canım sıkılmış otururken birden aklıma geldi hemen denedim.Denedikten sonra saç rengi gerçekten çok hoşuma gitti.Değişik bir renk görünce saçlarımda.Saçlarımı boyama hevesi düştü içime.Hem kendimde bir şeyleri değiştirmem gerektiğini düşünüyordum uzun zamandır bu işe saçlarımdan başlayayım dedim.
3-4 senedir siyah saç rengini kullanıyordum ve artık yenilemenin zamanı gelmişti.
Bu 3-4 sene içerisinde saçlarımı  " Mavi Siyah-Siyah-Gece Mavisi-Böğürtlen Siyahı-Şevhetli Siyah" tonlarında defalarca boyadım. Nerede koyu renkler var hep o renklerde boyayıp durdum. 
Hal böyle olunca bu deneyimi yaşayanlar bilir bu renklerle boyanmış ve böyle yoğun işlem görmüş saçları açmak hem zahmetli hem de risklidir.Ben kendimi bildim bileli saç konusunda her riske girmiş bir insanımdır boyarım,keserim vs saçlarıma çok sert davranırım :))
Geçenler de saç tonlarını araştırırken internette bir saç rengi gördüm.Dedim ki kendime "Tuğba sen bu saçıda açarsın ve bu renge boyarsın."  :)
Bu kadar büyük konuşmaya "bu kız bu saçları açıp boyayabilmiş mi" diye düşünuyorsunuzdur eminim.Ben de düşünürdüm. O halde bakalım sonuç ne olmuş :) 
Neyse hiç uzatmadan boyanın aşamalarını ve ne gibi bir sıkıntılar yaşadığımı sizlerle paylaşmaya başlıyorum.


Saçlarımı boyama kararı almama neden olan ürün ;









Essence'nin bu ürünü 1 gün kalıcılık sağlıyor tek olumsuz yönü de çok fazla tozutması. Ellerim,üstüm hep boya oldu. :)


Saç işlemime gelirsek;

Öncelikle boyaları bizim burada ki saç ürünleri satan bir mağazadan aldım.
Saç açıcısı olarak Paletteden yana denemek istedim şansımı.Fiyatı 10TL civarıydı.Saçlarım hem gür hem uzun olmasından dolayı iki paket aldım.


Boya: Nevacolor 4.56 







Paletteyi saçlarıma uygulayıp 50 -60 dakika kadar bekledim iyi sonuç almak için ama sonuç beni tamamen hayal kırıklığına uğrattı.Resimde de gördüğünüz gibi koskoca iki paket saç diplerimden başka hiç bir yeri açmadı. (Bu halim aklımda geldikçe gülme krizine giriyorum saçlarımın ortası yol gibiydi :)) )



Daha sonra komşumuzun kızı ile konuştum oda saçlarını yeni boyamıştı bana 1 milyonculardan aldığı açıcıdan bahsetti ismi Hairplus mış. Çok tereddüt ettim ama rahat durur muyum hiç.Denemeyi göze alıp ürünü aramaya başladım ama malesef bulamadım bizim buralarda.


Ben de ellerinde bulunan başka bir saç açıcıyı aldım ismi New Well. Bu üründen 3 paket aldım karıştırıp saçlarıma uyguladım. Palettenin saç açıcısından daha iyi bir sonuç aldım. 



Saçlarımın açılmış hali ;

10 Dakika beklemiş hali.
25 Dakika beklemiş hali
40 dakika sonra.


Açıcıdan arınmış hali ;






Evet saçlarımı açtım(her ne kadar tam açamamış olsam da) tek başıma yaptığım için biraz zorlandım.Görmediğim ve  erişemediğim yerler olmuştu ama hiç sorun yapmadım zaten boyayacağım renk koyu tona sahipti.Bir kere daha boyasam tamamen sarı tonlarda açılırdı ama hem saat geç olduğu için hem ertesi gün dışarı çıkmam gerektiği için açtıktan sonra direk boyaya geçtim. 

Not ;    Bu işlemden sonra tekrar boyama yapacağım ama saçlarımı çok fazla yıpratmamak için bir süre bekletmem en iyisi olur.Bekledikten bir süre sonra istediğim kızıl tonuna geçiş yapmayı düşünüyorum.İkinci bir saç boyama deneyimim için beklemede kalın.Bakalım nasıl sonuçlar alacağım.


Sonuç : 






2 Hafta sonra ; 


Önce ve sonrası ; 




Son olarak eklemek istediklerim;

  • Palette iyidir diyip aldım ama 3,5 TL açıcı kadar bile açmadı saçımı demek ki neymiş diğerinden pahalı olması onun iyi performans verdiği anlamına gelmiyormuş :)                                                        
  • Benim yaptığım hataya düşüp sakın açıcıyı önce diplere sürmeyin.Ben bu hatayı yaptım saç diplerim sap sarı uçlar koyu kaldı.Gerçi dışarıda güneş vurdukça çok hoş görüntü oluyor ama benim boyam zaten koyu tonlara yakın o yüzden sırıtmadı. Saçlara açıcı vururken uçlardan başlayın dipleri bırakın.Dip kısımlarına yıkamaya 10-15 dakika kala açıcıyı uygulayın.Çünkü saçlar uzadıkça boyalı saç aşağı doğru uzar gider.Saç diplerimiz bu yüzden kendi doğal rengindedir açıcı vurunca da en çabuk açılan yer saç diplerimiz olur. Bu yüzden saç diplerimiz için işlemi en sonra bırakın                                                                                                                                                                                                  
  • Saçlarım zarar gördü mü ? Hayır öyle çok fazla bir zarar görmedi çok şükür. Belki kremin etkisi olmuştur.Hatırlarsanız alışveriş postum da bir saç bakım maskesi vardı. Watsons Ballı Saç Bakım maskesi boya yaptıktan sonra her yıkamada bu maskeyi saçlarıma sürüp 10-20 dakika bekletip saçlarımı yıkadım.                                                                                                                      
  • Saç kremlerini herkes kullanıyordur. Saçlarımı kremleyip yıkarken her zaman durulama işleminde asla sıcak suda yıkamam.Ilık yada soğuk su kullanırım neden bilmiyorum ama saçlarıma iyi geldiğini hissediyorum.                                                                                                                    
  • Boyama işleminde mutlaka yüzümüze,boyun kısmımıza,kulaklarımıza boyalar bulaşır.Bunları önlemek için. Boya yapmadan önce boya bulaşacak yerlere mutlaka vazelin sürün çıkarması aşırı kolaylaşıyor. Vazelin sürmeyi unuttunuz diyelim olsun üzülmeyin. :) Evde sigara içen birisi varsa hemen koşun oraya doğru küllükten sigara küllerini alın boya bulaşan yerleri onunla temizleyin oda işe yarıyor :)                                                                                                                            
Bütün hepsi bu kadar canlarım. Biraz zaman geçtikten sonra bahsettiğim gibi tekrar boyamayı düşünüyorum saçlarımı.
Benim bu deneyimim sizlerin işinize yarar diye umut ediyorum.Hazırlarken çok büyük keyif aldığım bir post oldu gerçekten.Umarım sizlerin de hoşuna gider.

Bu saç rengi hakkında düşüncelerinizi bekliyorum :)

                                                                 Hoş kalın
                                                                             Sevgiler ,
  

  • Share:

You Might Also Like

8 yorum