Blog Başlığı(Header) Nasıl Oluşturulur? / How To Create a Blog Header.

By TUĞBA GÜNGÖR - 05:36

Merhaba arkadaşlar.



Bu gün sizlere blog başlığını (header) nasıl oluşturacağımızı bool bool resimlerle anlatacağım.

Günümüz de artık bir çoğumuzun açmış olduğu çeşit çeşit bloglar var. Okuyucularım arasında blogu olan yada yeni blog açmayı düşünen ama henüz açmamış arkadaşlar varsa şöyle bir gelsin. Hep beraber header oluşturacağız.









Header Nedir? 

 Bilmeyenleriniz için söylemek gerekirse başlık demektir. Blog isminiz,blogunuzun içeriğini anlatan yazılarınız zevkinize hangisi hitap ediyorsa sayfa başlığına onu ekleyebiliyorsunuz.



Blog başlığı oluşturmak gözünüzü korkutmasın sakın.Yapımı hem basit hem eğlenceli.Aslında hazır şablonlar internette fazlasıyla mevcut ama hiç birisi tam anlamıyla bize hitap etmiyor.Hem kim istemez ki bloguna kendi zevkine göre hitap eden bir kapak resmi. Bu gün yapacağımız şey de bu. Bizi ve blogumuzu yansıtan resimler ya da kelimelerle beraber bir başlık oluşturmak. Görsellik bir blog için çok önemli çünkü göze hitap etmeyen, görseli zayıf bir blog izleyici kazanmakta zorlanır. Hadi artık header yapımına geçelim :)





Adım Adım Header Oluşturma ; 




1. Adım ; 

Header oluştururken ben Photoscape programını kullandım.Bilgisayarınız da henüz yoksa buradan güvenle indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.




2. Adım 


Photoscape'i bilgisayarımıza yükledikten sonra açıyoruz. Ekrana altta ki gibi pencere açılacak. İşaretle gösterdiğim SAYFA isimli bölüme tıklıyoruz.

 3. Adım 



Sayfamız açıldı. Üstte düzenle butonuna tıklıyoruz.






4.Adım 




Düzenle dedikten sonra artık sayfamız kaba taslak oluştu. İşaretle göstermiş olduğum yeniden boyutlandır butonuna tıklıyoruz.






5.Adım




Çıkan pencereden uzunluk ve yüksekliği kırmızı ile işaretlediğim yerlerden yapacağız.





6.Adım




Bu adımda verdiğim ölçüler blogunuz için ideal ölçülerdir.Ben kendi blogum için bu ölçüleri kullandım. Yine de ölçüler sizin yapacağınız header için yeterli değilse ya da fazlaysa aynı yerden tekrar ölçülendirebilirsiniz. En önemli noktaya değinmek istiyorum. Benim verdiğim ölçüleri girerken altta en boy oranını koru yazan yerde ki tiki kaldırmanız gerekiyor. Eğer kaldırmazsanız program oranları koruyarak size istediğiniz  rakamları yazmanıza izin vermez. Tiki kaldırdıktan sonra altta ki rakamları giriniz.


  • Uzunluk : 1168
  • Yükseklik : 367 







7.Adım




Artık header için sayfamız tamamen hazır oldu. Sıra geldi headerımız için resim seçmeye. Ben resimleri http://www.deviantart.com/ dan seçip indirdim.Bilginiz olsun site ingilizce. Site inanın görsel açıdan oldukça zengin bir site. Aklınıza ne gelirse her resim mevcut. İnsan günlerce kurcalayıp içinden çıkamıyor gerçekten. Ben header için resim seçerken çok fazla zorlandım çünkü hepsi birbirinden güzellerdi.Bir dünya vektörler indirdim.İleride yazılarımı sunarken bunlarla süslemeyi düşünüyorum. :)




Deviantart'tan Resim İndirme ;




Sitemize giriyoruz.Girdikten sonra işaretlediğim arama butonuna aramak istediğiniz resimleri yazıp aratıyoruz. Ben çoğunlukla paket halinde olan resimleri indiriyorum. Arama yaparken örneğin MAKEUP , EAT, HEART vb gibi yazılarımın sonuna MAKEUP PNG yada MAKEUP VECTOR yazısı ekliyorum. Çünkü Header için en uygun resimler bu şekilde karşımıza çıkıyor. 







Herhangi bir tanesini sizler için seçtim. Seçtiğimiz resme tıklayınca bizi indirme sayfasına getiriyor. Sağ orta kısımda resimleri indirmemiz için buton bulunuyor. Download diyoruz ve resimler ZİP halinde bilgisayarımıza iniyor. İnen resimler artık sizlerinnn :) Bu arada bazı resimler de indirme butonu olmayabilir.  Çünkü bazı resimleri ekleyen kişi bu resimleri satmak için koyuyor.Emin olun sitede o kadar çok güzel resimler var ki beğendiğiniz resimde buton yoksa üzülmeyin daha farklı resimler de bulabilirsiniz. Ben şahsen bir dünya resim indirdim. Hepsi birbirinden güzel. :)













 8.Adım




Sol alt köşede kırmızı ile işaretli olan kutucuğa tıklıyoruz ve karşımıza altta ki gibi bir pencere açılıyor. Oradan header için resim seçiyoruz. Ben az önce bahsettiğim siteden indirdiğim vektörlerden seçtim.




9.Adım 



Sıra geldi headera blogumuza uygun başlık eklemeye. Sol altta bulunan T harfli kutucuğa tıklıyoruz. Tıklatıktan sonra metin kutusu açılıyor. Oraya istediğimiz zevke uygun yazı stili seçip başlığımızı yazıp tamam diyoruz. Tamam dedikten sonra  artık headerımız hazır. Kaydet diyip programı kapatıyoruz.






Yukarıda ki headerı acele ile yaptığım için beğenmedim. Ben de daha sonra alttaki headerı hazırladım. 







Headeri Bloga Ekleme ; 




Headerımızı hazırladık sıra geldi onu blogumuza eklemeye. Öncelikle blogumuzun kontrol paneline giriyoruz. Girdikten sonra karşımıza çıkan sayfada sol en altta 1 sayısı ile göstermiş olduğum YERLEŞİM yazan kısma tıklayıp giriyoruz. Daha sonra karşımıza altta ki gibi bir sayfa gelecek.Orada 2 sayısı ile işaretlediğim DÜZENLE butonuna tıklıyoruz.Tıkladıktan sonra resimde ki gibi ufak bir pencere açılacak. Oradan dosya seç bölümüne basıp karşımıza çıkan pencereden hazırlamış olduğumuz headerimizi seçiyoruz. 


 Ben hazırladığım headerlari seçmekte zorlanıyorum. Gördüğünüz gibi bu sefer de başka resim seçtim :) Ne yapayım ama yaaa hepsi o kadar güzel ki birini koysam, aklım bir diğerinde kalıyor. Eee hepsini de bir headerda toplayamıyorum o zaman da saçma oluyor.Ayrı ayrı yapınca da gönlüm diğerinde kalıyor. Ay vallahi de şaşırdım iyice çok zor seçmek çoook :)



Neyse devam edelim. Ben bir tane seçtim. Sizde kendi headerınızı seçtikten sonra hemen altında BAŞLIK VE TANIM YERİNE yazan yeri işaretleyip tamam diyip daha sonra kapatıyoruz. 


 Ve Bittiiiiiiiiii :)
 Artık sizin de kendi ellerinizle hazırlamış olduğunuz bir headerınız var. Güle güle kullanın :)





Altta ki headerlari sizlere fikir olması amacı ile paylaşıyorum.Belki aklınıza ne tarz bir  başlık hazırlayacağınız henüz gelmemiş olabilir. Hatta aynı başlıkları olur da yapamayanınız olabilir diye boş bıraktım. Beğenen olursa iznim var kızlar alabilirsiniz :) 




Bu tarz blog güzelleştirme yazıları da paylaşabilirim eğer isteyenleriniz olursa. :) 




Hepinizi kocaman kocaman öpüyorum. 








Blogunda yemek tarifleri paylaşanlar için çok güzel olur bu.Kendim yaptım diye değil ama ben çok beğendim.:)



Hoş kalın.

       

  • Share:

You Might Also Like

2 yorum

  1. bütün işlemleri yaptığım halde blogda görüntülenmiyor.

    YanıtlaSil
  2. merhaba hocam güzel anlatıdı teşekkür ederim benim size bi sorum olcak hocam banner ekledıgım zaman kucuk oluyo widget gatget boyutlandırma sansımız varmı bloggerda sorun gatget veya yerleşim yerinde üst bilgide kucuk oluyo widget boyutlandırabiliyomuyuz acaba hocam cevap yazarsanız sevinirim

    YanıtlaSil