Reading Slump Nedir?

By TUĞBA GÜNGÖR - 19:53



Merhabalar.
Bildiğiniz üzere kitap okumayı çok seviyorum. Her ay okuduğum kitapları burada büyük bir zevkler paylaşıyorum. Son bir aydır çok istememe rağmen bir türlü okuyamıyorum. Bir kaç sayfa sonra dikkat dağılması yaşıyorum. Bilim kurgu kitaplarına ayrı bir düşkünlüğüm var. Bu düşkünlüğe rağmen bilim kurgu kitapları bile şuan benim okumamı sağlayamıyor. Neyse, kısacası tıkandım arkadaşlar. Bu aralar pek elime kitap alıp okuyamıyorum. Takipçisi olduğum yabancı bir blogger var. Blogunda benimle benzer sorunları yaşadığı bir yazı paylaşmış. İşte, başlıkta gördüğünüz kelimeleri ilk kez o blog da okudum. Yazar, Reading Slump'tan bahsediyordu. Nedir, ne değildir diye iyice araştırdım. Böylece sorunumun ismini bulmuş oldum. Aslında ben Reading Slump'a yakalanmışım da haberim yokmuş.


Reading Slump Nedir?


Reading Slump, bir tür okuyamama/tıkanma durumunda kullanılan bir tabirdir. Tam ifade edeceğimiz şekilde Türkçe bir karşılığı yok sanırım. Okuma düşmesi - okuma yalpalaması olarak tabir edebiliriz. Bu son günlerde Booktuber ve Instagram kitap sayfalarında çok sık dile getirilmeye başlanmıştır. Eğer kitap okumak istiyor ama bir yandan da okumaya kendini veremiyorsanız, sizler de bu duruma kapılmışsınız demektir.



Bu durumdan nasıl çıkılır diye bir araştırma yaptım. Bir çok sitede okumak için ince kitaplara yönelmemiz gerektiğini söylüyor. Kimi yerde de bestseller olmuş, sizi fazla yormayacak hafif kitaplar okumanız gerektiği söyleniyor. Ben ise bir süre okumaya ara vermem gerektiğini düşünüyorum. Bunun yerine dizi/film izliyorum. Bazen de Steemit'e vakit ayırıyorum. Hatta kitapçıda geçen izlediğiniz filmler varsa, tavsiye için yorum bırakabilirsiniz. Belki bu tarz filmler beni tekrar eski halime döndürebilir. Düzelince de karşıma kriz engeli çıkacak biliyorum. Şu an okumam gereken 10 tane kitabım var. Kitapların fiyatlarını gördükçe eski hızımla kitap okursam tekrar alamam diye üzülüyorum. Kriz, her şeyde olduğu gibi kitapları da çok etkiledi. Biliyorsunuz ki ülkemizde maalesef kağıt üretilmiyor. Olanı da müzeye çevirdik. Bu gerçekten çok acı verici bir şey. Kağıt demek medeniyet demektir! Bunu ne zaman anlayacağız acaba. Neyse işte bu yüzden bir çok yayın evinin kitaplarına fiyatlarından dolayı yanaşamıyoruz. Hadi ben bir şekilde alıyorum da, alamayanlara da üzülüyorum. Kitap okuma oranları zaten fazlasıyla düşük. Bir de fiyatlar bu şekilde olunca okuma hevesi olan yeni nesil gençlerimiz kitaplardan soğuyor. Maaliyet konusunu tanıdıklarımdan az çok biliyorum. Yayın evleri istedikleri zaman kitapları gayet güzel bir şekilde uygun satabilirler.
Neyse bu konu hakkında başka bir gün konuşuruz. İyi ki kütüphanelerimiz var. Keşke daha fazla olsalar da bütün herkes faydalanabilse. Benim bulunduğum yerde bir tane kütüphane var. Ondan da kitap azlığı nedeni ile pek faydalanamıyorum. Umarım bu konuda da bir şeyler yapılır da rahat bir şekilde kullanabiliriz.

Sevgiler,


Beni Takip Edin 

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum